کد خبر: ۸۸۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 05 August 2020

گیلان| تبعیت از ولی خدا ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی را از بین می‌برد

 

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از راه‌اندازی پویش "گیلانی عاشق امام علی(ع)" در استان خبر داد و گفت: تبعیت از ولی خدا ریشه بسیاری از مفاسد فردی و اجتماعی را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به زودی پویش «گیلانی عاشق امام علی(ع) » را در استان با هدف کمک به خلق‌الله راه‌اندازی می‌کند اظهار داشت: تبعیت از ولی خدا ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی را در جامعه از بین می‌برد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان از جمله دلایلی که مقام ولایت را از مقام نبوت بالاتر می‌سازد را برشمرد و با بیان اینکه نبی تنها خبر را از جانب خداوند متعال به جامعه می‌رساند عنوان کرد: ولی خدا وظیفه اجرای احکام الهی و هدایت جامعه را بر عهده دارد بنابراین با توجه به این نقش حساس از جایگاه بالاتری برخوردار است.

مهدوی به آزمایشات الهی حضرت ابراهیم(ع) توسط پروردگار اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این پیامبر بزرگ در عین حالی‌ که نبی بود به علت موفق شدن در آزمون‌های الهی به مقام امامت هم رسید ابراز داشت: تحقق عملی تمام اخباری که نبی از جانب خداوند متعال برای مردم به ارمغان می‌آورد بر عهده ولی است.

وی عید غدیر را در بین سایر اعیاد به عیدالله‌اکبر توصیف کرد و با بیان اینکه عید غدیر محل ظهور انسان کامل است خاطرنشان کرد: دعوت کردن آحاد جامعه به تبعیت از آموزه‌های ولایت، پیروی از انسان کامل و صالح و فرامین او در جامعه از جمله کارکردهای بسیار مهم واقعه غدیر است که باید هر چه بیشتر در اجتماع نهادینه شود. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) را مظهر عشق و عدالت خواند و تصریح کرد: تبعیت و اطاعت از ولی خدا ریشه بسیاری از مفاسد فردی و اجتماعی را در جامعه از بین می‌برد از طرفی باعث می‌شود خدمت و کمک به خلق خدا به ویژه در زمانی که مشکلی ایجاد می‌شود افزایش پیدا کند.

مهدوی به شیوع ویروس کرونا و مشارکت مردم و خیران در کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه گیلان همواره در این امر پیشتاز بوده است عنوان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در رکوع خود انگشتری‌شان را به فقیر دادند و در این واقعه بزرگ درس‌ها و آموزه‌های بسیار بزرگ و عمیقی برای جامعه وجود دارد. 

وی به راه افتادن پویش‌های بسیار زیاد همزمان با شیوع کرونا در جامعه را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مردم با تهیه بسته‌ها و سبدهای کالا به یاری هموطنان خود شتافتند افزود: به زودی پویش «گیلانی عاشق امام علی(ع) » را در گیلان با هدف کمک به مردم در دوران شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه هر کسی در هر شغل و صنفی که باشد می‌تواند با پیوستن به این پویش به مردم خدمت کند اظهار داشت: ولایت برون‌داد اجتماعی بسیار وسیعی در اجتماع دارد از طرفی مردم انتظار دارند مسئولان و مدیران آن‌ها از مشی ساده‌زیستی و مشارکت در امور خیر تبعیت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار